October 20, 2010

D.O.W.N.

Ada berita yang telah membuat saya down hari ini. Mungkin berita itu sangat menggembirakan pada sesetgh orang di sini tapi pada diri saya, berita itu berjaya memberikan rasa down. Erm...... bila lah saya dapat keluar dari situasi sekarang. Semua ini antara dugaan dari Nya. Harus tabah menghadapi.

Ya Allah, berilah hamba-Mu ini kekuatan untuk menghadapi dugaan-Mu. Aku tahu aku hamba yang sangat2 jahil. Mungkin ini ujian terbaik bagi diriku.


Tazkirah of the day : Peringatan untuk diri sendiri sebenarnya

Ada kaedah yang mana kita boleh minta pada Allah, “ungkit” kebaikan yang menimpa dengan tujuan untuk makbulkan doa kita. Kaedah tu dipanggil “wasilah amal”

“Ya Allah semalam aku sudah bersedekah sebanyak RM1, kalau itu satu kebaikan jadikanlah ia penyebab makbulnya doaku ini”

*** Paling banyak buat baik dengan ibu kita, lagi mustajab. Makna dia wasilah amal ni sangat berkesan kalau yg dituntut tadi adalah hal hal yang berkaitan kebaikan yang dibuat kepada ibu kita

Insya-Allah... saya akan tuntut 'wasilah amal' ini supaya doa saya dimakbulkan. Bukan mengungkit. Kena minta secara baik dgn Allah yang amat pemurah. Mintalah dari-Nya.

Ya Allah tunaikanlah permintaanku

Amin
Amin
Amin
Amin

1 comment:

Anonymous said...

ingatlah..Allah Maha Berkuasa..kita cuma hambaNya yang lemah..