August 9, 2011

Penat + Lelah + Bangga

Salam Ramadhan....Nak ngadu..nak ngadu...bisa sih? Dari khamis lepas...saya telah berulang alik ke Kolej Company di KL-Cyber untuk 4 hari kursus. Kursusnya enak tapi journeynya capek.

Rutin perjalanannya berbunyi begini.. Pepagi hantar Dhia ke SR.. Selepas itu, hantar Babah ke Cyber..then heading to KL..Hasilnya adalah Jem yang hamat... sebab dah lambat sampai KL kan... Kesimpulannya adalah PENAT.. Rutin ini berjalan selama 4 hari. Khamis-Jumaat-Isnin-Selasa. Fuiyo... PENAT x 4 tu. hehe kerana tugas...hamba turutkan.

Akan tetapi,di weekend lepas...kami sempat balik berbuka di kampung. Sabtu dilalui dengan berjimba-jimba di JJ Seremban...Dan Terminal One... Capek juga...Jadi keadaan adalah tidak sempat balik masak(sebenarnya tak larat balik masak)... Kami shopping saja di PARAM Kopilah. Balik rumah, tgk2 papa shopping barang berbuka juga... waduh waduh.. gi mana sihhhhh..pasti banyak makanannya..bagaimana mahu dihabisin... ampun pakk....

Inilah hasil penyopingan di PARAM



Hidangan sebanyak ini untuk 8 orang makan...banyak mana laaaa yg kami makan pun...hoho penuh peti ais diisi dengan lebihan makanan.

Malam kami sudahi dengan solat Terawih sekeluarga diimamkan oleh suami saya. Pasti akan diulangi lagi jika kami berbuka di kampung. Alhamdulillah..selesai 1 hari kami berpuasa.

Hari kedua.. bahan-bahan untuk buat biskut raya sudah dibeli di Bangi.. jadinya... niat utk coba-coba baking perlu disempurnakan...mari kita buat cookies... heheheeeee jadinya saya, Intan Cipok, dan 2 orang maid pun bertindak...!!

Ampun ma...nanti kami kemas semula...(dapur adalah sedikit tunggang langgang)

Owh lupa.... ada little helper yang sangat rajin menolong. My anak dara.


Cobaan buat kek lapis...heheehe pasti yang mahir sangat ketawakan cara bikinan kek lapis saya

Hasilnya ialah lapisan yang agak tebal dan rasanya pun manis sket...cedih cedih.. kena alter2 lagi dong ah. Tapi enak juga. Dan moist2. Mari bikin lagi yuk

Pukul 4 petang pula...mama sudah bebel2... Masak masak semua orang...Ramai nak berbuka di rumah. Malam ini, Bob(Bro in law) and family datang berbuka. Memasak pula kami...Main menu... Ikan keli gulai dengan pucuk ubi... Paprik ayam... Ikan keli bakar....Sotong bakar... Apelagi ek....Lupa den dah. Serta kuih muih dari PARAM... yang pasti dapat berkumpul beramai-ramai.. adoyai tiada gambar dah rupanya.. capek banget dong...

**Maaf ada terselit unsur-unsur Indonesia di sini. Addicted dengan Channel Pelangi. Confirm kena subscribe channel nih.. kerana ini..

'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
Ketika cinta bertasbih ...Ramadhan Spesial




Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta
Indahnya cinta di dalam Islam... Cinta pada hamba Allah demi mencari cinta Allah........ syahdu.. jiwanggggggggg

Owh mas Azam...***tibe2

2 comments:

Anonymous said...

i likeee....

Lovely us said...

an...

Me tooo :)